Kijk anders en zie meer!
In zes bijeenkomsten leer je op een andere manier naar theater kijken. We zoomen in op tekst, geschiedenis, actualiteit en op de voorstelling zelf natuurlijk: wat is de achtergrond van de makers, waardoor laten zij zich inspireren, hoe kun je de voorstelling interpreteren en waar kun je allemaal op letten?
Gewapend met deze kennis kijk je anders en zie je meer! Bovendien kom je alles te weten over de laatste ontwikkelingen in het theater en ben je goed op de hoogte van wat er te zien is in grote en kleine theater in Nederland.
Corrosia Theater, Expo & Film selecteert zes bijzondere voorstellingen waar we verschillende thema’s zullen behandelen.
PROGRAMMA
WO 02.10 Suburbia – Osso
ZA 30.11 Kim Karssen – We're all alone in this together
WO 15.01 Compagnie Red, Yellow and Blue – Who’s afraid of Oscar Wilde
ZA 08.02 De Veenfabriek – Lof der Zotheid
WO 19.03 Frascati – Het spektakeltje
DO 24.04 Mevrouw Ogterop – De eeuwige jachtvelden
PRAKTISCHE INFO
Regulier € 100
Met Bibliotheekpas € 90
Met Corrosiapas € 30
De Kijkclub start om 19 U, aansluitend de voorstelling om 20 U.
Je kunt je Theater KijkClub gemakkelijk kopen via de bovenstaande linkjes. Zo ben je verzekerd van een hele interessante inleiding en een plek in de zaal.
Onze Theater KijkClub wordt dit jaar geleid door Floortje Bakkeren.
Floortje Bakkeren (1972) is theaterwetenschapper, spreker en schrijver. Ze is docent dramaturgie en geschiedenis bij verschillende theatervakopleidingen en geeft inleidingen en toneelkijkcursussen.
Tijdens haar studie Theaterwetenschap aan de Universiteit van Amsterdam, met als specialisatie Theatergeschiedenis, richtte zij in 1997 Moose op, het eerste digitale platform over Nederlands theater. Na verschillende functies bij het Theater Instituut Nederland, was ze van 2006 tot 2016 lid van toneelgezelschap ’t Barre Land. Ze heeft een column in het vakblad Theaterkrant Magazine, is dramaturg bij Karina Kroft en begeleidt verschillende makers.
Floortje woonde van 1978 tot 1990 in Almere-Haven en heeft in 1980 de Roestbak met een liedje geopend. Ze verheugt zich daarom enorm op een nieuwe kennismaking.
In deze serie inleidingen geeft ze verschillende perspectieven op de voorstelling die de kijkervaring kunnen verrijken. In welke artistieke en maatschappelijke ontwikkelingen is deze voorstelling te plaatsen? Waar zien we die ontwikkelingen nog meer? En welke rollen kun je dan als publiek innemen?